Ако имате въпроси, ако се нуждаете от съвет от специалист уролог, ако искате да Ви отговорим бързо и веднага – не се колебайте да ни позвъните, за нас това е голямо улеснение:

тел. 0898 765 649 за директен контак с Д-р Васил Василев – Уролог

Предлагаме и този раздел от сайта на всеки желаещ да зададе писмен въпрос свързан със заболяванията на бъбреците. Не се колебайте да ни пишете – контакта с вас е важен за нас. Ангажираме се да Ви отговорим максимално бързо, компетентно и изчерпателно.

Правилата за ползване и коментиране в сайта и форума са сходни с тези в сайта и молим всички участници да се запознаят с ТЯХ преди да коментират в него.

1. Здравейте! На 29 години съм.
    През месец октомври изкарах някаква инфекция на пикочните пътища , при която не отидох на лекар и тя отшумя.
    През месец Януари започнах да се събуждам с болка и тежест в областта на таза. Последва често обилно уриниране, безболезнено. След това получих парещи болки в долната част на гърба, ниско в корема ,отстрани, като болката се местеше и не беше постоянна .
    Пуснах изследвания на урина. Всичко беше в норма. При прегледа на ехограф обаче ми поставиха диагноза Хидронефроза 1 ва степен и лека ектазия на пеилокаликсната система в ляв бъбрек. Предписаха ми Антиботик и спазмалгон. Открит беше и ангиомиолипом 11мм в десен бъбрек . Информацията, която намирам за туморното образование е много малко
    Според вас, адекватно ли е лечението за бъбрека с диагноза Хидронефроза о трябва ли да търся второ мнение?
    Как да подходя към Ангиомиолипома?

Поздрави,

2. Здравейте Мария-Антоанета,
    Необходимо е да потърсите второ мнение и моя съвет е да си направите скенер на малък таз и коремни органи с контраст. Не е нормално да имате хидронефроза, освен ако не е вродена. Ангиомиолипома се наблюдава.

3. Здравейте искам да ви попитам как се премахва стент и след това има ли някакви проблеми

4. Здравейте Стефан,
    Стента се премахва с цистоскоп, през уретрата. Манипулацията може да се направи както с пълна така и с локална упойка. Ако манипулацията е изпълнена по правилата след нея няма никакви пеоблеми. Иначе е допустимо да има леко парене, дискомфорт в канала възможна е и появата на кръв в урината, това е абсолютно нормално.

5. Здравейте д-р Василев!
    Искам съвет от вас как да постъпим с моя баща на 85г (но жизнен), след кървене при уриниране на преглед при уролог и изследвания (вкл.КТ на абдомен и малък таз) се установи: Десен бъбрек – с изтънен паренхим, забавена ексрекция на к.м. , дилатиран пиелон, в който не се визуализират конкременти. Дилатиран десен уретер до 12мм , като в диаталната му част се вижда мекотъканно стеснение на лемура му на протежение от около 50 мм, контрастно усилващо се от 32 до 64 ХЕ( не цитирам всичко останало, което е в норма). Заключение: Най-вероятно се касае за уротелен Са на десен уретер в дистална трета, десностранна хидронефроза 3ст. Простатна хипертрофия.
    ВЪПРОСЪТ МИ Е: Удачно ли е да се оперира, поради напредналата възраст ? Личната ни лекарка препоръча да е щадяща, лапароскопска операция. Къде може да се извърши такава операция?
    Благодаря Ви придварително!

6. Здравейте Анелия Димова,
    По принцип лечението при такава диагноза е оперативно, т.е маха се бъбрека с уретера. Тумора според скенера е в уретера, а бъбрека е с хидронефроза 3-та степен. Операцията дори и лапароскопска е тежка. Да трябва да се оперира, но какви са рисковете и дали пациента може да понесе операцията, мога да кажа след като се запозная лично с пациента и неговото общо състояние. Почти във всички големи градове се извършват такъв тип операции.